Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Δεκεμβρίου 10, 2011

Ας καλλιεργήσουμε μαρούλια στο πάρκο του Ελληνικού Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΜΠΑΡΚΑ

Εικόνα
Συνηθίζει να περπατά στον Υμηττό παρατηρώντας τα αγριολούλουδα και τα αυτοφυή παρτέρια ανάμεσα στα συμπλέγματα των βράχων. Ουσιαστικά θαυμάζει τη δύναμη της φύσης. «Εχουμε την αίσθηση ότι η φύση είναι αδύναμη. Αν, όμως, περιφράζαμε το κέντρο της Αθήνας, σε λίγα χρόνια θα είχε πρασινίσει. Στα εγκαταλειμμένα τμήματα του αεροδρομίου του Ελληνικού οι φαρδιοί τσιμεντένιοι αρμοί έχουν γίνει κηπάρια αγριόχορτων». Το έδαφος και η βλάστηση είναι σαν να σπρώχνουν τις πλάκες της κεντρικής πλατείας της Γλυφάδας Ομως αυτό που θαυμάζει η νεαρή αρχιτέκτων τοπίου Ασπασία Κουζούπη, απορρίπτεται στις πόλεις μας προς όφελος των καλλωπιστικών φυτών. «Ευχάριστη εξαίρεση αποτελούν οι αρχαιολογικοί χώροι. Εκεί τα αγριόχορτα μπορούν σχεδόν να λατρευτούν ως φυσικός περίγυρος του αξιοθαύμαστου», λέει με ικανοποίηση. «Είναι η συλλογική μας αισθητική έτοιμη να δεχθεί τα αυτοφυή ως πολύτιμο κομμάτι και των σύγχρονων πόλεων;» Η 36χρονη Ασπασία Κουζούπη πάντως τα έβαλε ήδη στην καθημερινότητά μας. Η

Κάνοντας γλυπτό ένα τοπίο σοβαρά τραυματισμένο...

Εικόνα
Από την Αττική στο... Παρίσι οι δημιουργίες των Νέλλας Γκόλαντα και Ασπασίας Κουζούπη Tου Νικου Βατοπουλου Επί δύο μήνες στο Παρίσι, στο κτίριο της Fondation Hellenique της Cite Universitaire, η έκθεση με τον αινιγματικό τίτλο «Υβριδικά Τοπία» ξεδίπλωνε μια αφήγηση, στην οποία κυρίαρχο ρόλο έπαιζε η διάνοια του αρχιτέκτονα αντιμέτωπη με ένα τοπίο υπό διαμόρφωση. Είναι η κλασική διήγηση, στην οποία ο έλλογος άνθρωπος παρεμβαίνει και αναδιατυπώνει τον χώρο. Με μια μεγεθυσμένη γλυπτική κίνηση, τραυματισμένα τοπία κάνουν το τραύμα τους πλεονέκτημα και επαναπροσδιορίζονται έχοντας χωνεμένο πλέον στο DNA τους την εξόρυξη των μαρμάρων ή τη χάραξη ενός αυτοκινητοδρόμου. Είναι η ιστορία των (μη ενεργών) λατομείων Διονύσου στην Πεντέλη και το κομμάτι Αττικής Οδού - Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, στο ύψος της Κατεχάκη, όπου σε μήκος 8 χιλιομέτρων έχει γίνει μια εκτεταμένη εγκατάσταση σύγχρονης τέχνης με υλικό ό,τι περίσσεψε από την κατασκευή του έργου. Είναι μια άλλη

ΥΠΈΡΙΚΟ

Εικόνα
Επιστ. Όνομα: Hypericum calycinum  Κοινό όνομα: υπέρικο Οικογένεια: Hyperic aceae Περιγραφή: Αειθαλής θάμνος με πράσινα φύλλα  Ανθοφορία: έχουν κίτρινα άνθη το καλοκαίρι και διακοσμητικούς καρπούς. Πολλαπλασιασμός: Πολλαπλασιάζονται με μοσχεύματα το καλοκαίρι Απαιτήσεις: Αναπτύσσονται σε μέτρια υγρά, ουδέτερα ή αλκαλικά εδάφη, σε ηλιόλουστες και ελαφρά σκιασμένες θέσεις. Κατάλληλα για παραθαλάσσιες φυτεύσεις. Κλαδεύονται αυστηρά το χειμώνα. Διακοσμητική αξία: τα άνθη του και οι διακοσμητικοί καρποί του Το Υπερικό ( Hypericum ) είναι γένος φυτών της οικογενείας των Κλουσιοειδών (Clusiaceae), στο οποίο περιλαμβάνονται περίπου 150 είδη , ποώδη, θαμνώδη ή φρύγανα. Κυριότερα είδη είναι το Hypericum perforatum ( Υπερικόν το διάτρητον , κοινώς βάλσαμο , βαλσαμόχορτο ή σπαθίδα) και το Hypericum perfoliatum ( Υπερικόν το διαμπερές , κοινώς λειχηνόχορτο ή σταρίδα) [1] . Το βαλσαμόχορτο είναι αειθαλές φυτό με ύψος περίπου ένα μέτρο και άνθη με έντονο κίτρινο χρώ

Ναντίνα

Εικόνα
Επιστ. Όνομα: Nandina domestica Κοινό όνομα: Ναντίνα  Οικογένεια: Nandinaceae  Περιγραφή: Αειθαλείς ή ημιαειθαλείς θάμνοι με δις σύνθετα φύλλα που αποκτούν κόκκινο χρώμα το φθινόπωρο και το χειμώνα. Ανθοφορία : Έχουν μικρά, λευκά άνθη το καλοκαίρι, σε μεγάλες ταξιανθίες και κόκκινους διακοσμητικούς καρπούς το φθινόπωρο και το χειμώνα. Πολλαπλασιασμός: Πολλαπλασιάζεται με ημιξυλώδη μοσχεύματα το καλοκαίρι και κυρίως με διαίρεση. Απαιτήσεις : Αναπτύσσονται σε ηλιόλουστες και ημισκιαζόμενες θέσεις, σε μέτρια υγρά, γόνιμα εδάφη. Διακοσμητικά αξία: το φυλλωμά του και οι καρποί του Χρησιμότητα: Φυτεύονται σε ομάδες, βραχόκηπους και γλάστρες.